☰ Menu Prawe Menu ☰
Urząd Miejski w Darłowie
Grafika zawierająca herb wzorcowy

Czwartek 23.09.2021

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Sporządzenie aktu zgonu

Podstawa prawna: art. 64 - 67 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r., Nr 36, poz. 180 z późniejszymi zmianami).

I. WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Karta Zgonu wydana przez służbę zdrowia.
  2. Dokument tożsamości osoby zmarłej.
  3. Paszport osoby zmarłej - aktualny.
  4. Książeczka wojskowa zmarłego, jeżeli jest to mężczyzna do 50 roku życia lub kibieta posiadająca książeczkę wojskową.
  5. Do wglądu:
    • dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon
    • dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka osoby zmarłej
  6. Akt urodzenia i akt małżeństwa osoby zmarłej (w przypadku posiadania).

Do wglądu:

  • odpis aktu urodzenia osoby niepełnoletniej (jeżeli osoba zmarła niepełnoletnia) nie posiadającej dokumentu tożsamości

II. OPŁATY:
Bez opłat.

 

III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Niezwłocznie.

IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Urząd Stanu Cywilnego (USC).

V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie przysługuje.

VI. UWAGI:

  1. Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
    • małżonek lub dzieci zmarłego,
    • najbliżsi krewni lub powinowaci,
    • osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon.
  2. odpisy skrócone i zupełne z aktów zgonu wydawane są w pok. 14.
Wytworzył:
Halina Gałuszka
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował:
Chmielecki Grzegorz
(2003-08-12 08:39:27)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki    
 
liczba odwiedzin: 2532749