Wniosek o wydanie zaświadczenia do drogi publicznej
Wniosek o wydanie zaświadczenia o dostępie działki do drogi publicznej
1. Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o dostępie działki do drogi publicznej.
- Oryginał lub urzędowo poświadczony odpisa pełnomocnictwa (w przypadku ustanowienia przez stronę pełnomocnika).
- Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł (w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika).
- Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł za wydanie niniejszego zaświadczenia.
Opłaty należy uiszczać na konto Urzędu Miejskiego w Darłowie Bank PKO BP 88 1020 2791 0000 7502 0246 8387
2. Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Podawcze Urzędu Miejskiego w Darłowie.
3. Termin załatwienia sprawy:
Bez zbędnej zwłoki do 7 dni od dnia wszczęcia postępowania.
4. Tryb odwoławczy:
Od zaświadczenia nie przysługuje prawo do odwołania.
5. Jednostka odpowiedzialna:
Referat Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, pok. nr 1 tut. Urzędu, tel. (094) 355 1229
Podstawa:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1693 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.).
WNIOSEK o wydanie zaświadczenia o dostępie działki do drogi publicznej