Zatwierdzenie projektu podział nieruchomości

 

Zatwierdzanie projektów podziału nieruchomości



Wymagane dokumenty :
1. Wniosek osoby lub osób (jeżeli nieruchomość objęta jest współwłasnością lub ytkownikiem wieczystym) posiadających tytuł prawny do nieruchomości.
2. Dokument stwierdzający tytuł prawny nieruchomości.
3. Wypis z rejestru /katastru/ nieruchomości.
4. Projekty podziału nieruchomości sporządzone na aktualnej mapie przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego wykonane przez uprawnioną jednostkę geodezyjną .

Opłaty :
Od wniosku nie pobiera się opłaty skarbowej.

Miejsce złożenia dokumentów :
Biuro Obsługi Interesanta  Urzędu Miejskiego w Darłowie
albo poprzez Pocztę na adres: Urząd Miejski w Darłowie, ul. Plac Tadeusza Kościuszki 9, 76-150 Darłowo


Termin i sposób załatwienia sprawy :
Niezwłocznie lecz nie później niż 30 dni od daty złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

Tryb odwoławczy :
Odwołanie od decyzji zatwierdzającej projekt podziału wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Burmistrza Miasta Darłowo w terminie 14 dni licząc od dnia jej doręczenia.

Jednostka odpowiedzialna :
Referat Gospodarki Nieruchomościami i Planowania pok. 25, tel. 355 1228 lub 1236

Podstawa prawna :
1. Art.92 do art.100 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami ( t.j. Dz.U. z 2023 roku, poz. 344).
2.Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 roku w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości ( Dz.U. z 2004 roku, Nr 268, poz. 2663)
 
Wytworzył:
Adam Radaszewski
Udostępnił:
Chmielecki Grzegorz
(2004-03-15 13:10:41)
Ostatnio zmodyfikował:
Czubek Paweł
(2023-03-16 08:09:40)