Podział nieruchomości.
Podział nieruchomości.
Wymagane dokumenty :
1. Wniosek podpisany przez wszystkich współwłaścicieli lub współużytkowników wieczystych.
Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty :
1) stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości;
2) wypis i wyrys z katastru nieruchomości;
3) decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli była wydana przed dniem złożenia wniosku o podział , obowiązująca w dniu złożenia wniosku;
4) wstępny projekt podziału, z wyjątkiem podziałów, o których mowa w art. 95 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz. U. z 2004r. Nr 261, poz. 2603 z późn. zm.);
5) protokół z przyjęcia granic nieruchomości;
6) wykaz zmian gruntowych;
7) wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w katastrze nieruchomości jest inny niż w księdze wieczystej;
8) mapę z projektem podziału.
Jeżeli jest wymagane wyrażenie opinii, o której mowa w art. 93 ust. 4 i 5 w/w ustawy, dokumenty wymienione w ppkt. 5¸8 dołącza się do wniosku o podział nieruchomości po uzyskaniu pozytywnej opinii. Dokumenty te powinny być przyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
nie podlega opłacie skarbowej.
Sekretariat Urzędu Miejskiego w Darłowie
Termin załatwienia sprawy :
nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Burmistrza Miasta Darłowo w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Referat Gospodarki Nieruchomościami i Planowania
pok. nr 25
tel. ( 94 ) 314 22 23 wew. 228 lub 236
Podstawa prawna :
- art. 92 – 100 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz. U. z 2016. poz. 2147 tj. ),
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości ( Dz. U. z 2004r. Nr 268, poz. 2663 z późn. zm.),